måndag 1 december 2008

första december

Idag är det den 1a december och jag har verkligen den dära julkänslan jag alltid brukar ha när jag var mindre, för mamma har julpyntat så himla fint och så fort man går in i köket så känner man att det är snart är jul. Julgardiner, tomtar, doft av glögg och lussebullar och pepparkakor och allt som julen hör till, det så himla mysit. idag vaknade jag vid halv 10 av att tim ringde och jag förstod först inte vad han sa, han fick förklara för mig minst 3 gånger. så trög är jag på morgonen, haha. det han frågade var om jag ville dömma på innebandyturneringen vi ska ha den 17 december. då jag la på så gick jag upp för jag kunde inte sova mer. kände att hela kroppen värkte och jag har minst 39 graders feber. så det blev aldrig att fara till skolan idag. så lite senare idag så blir det mest troligt att jag pluggar till so provet och jobbar lite med matte. för jag ligger efter. får väl se hur det går med febern och det. men på något vis så går det nog. sen har jag också fått höra att jag ser bra ut och att många hade gjort allt för att se ut som mig, och det blev jag verkligen glad för att höra att folk tycker så. sen har jag också fått höra mindre bra saker som att jag är en fjortis som bara låtsas vara sjuk, och bimbo och sånt idag. och sånna saker blir man ju mindre glad för. blir bara så less på er som säger saker sådanna saker om mig, fast egentligen bryr jag mig inte för jag vet att det egentligen inte är sant. så till er som säger sånt skit, se upp med vad ni säger och lär känna mig först. för det är precis det ni inte gör.

nu ska jag i alla fall gå och byta kläder, för jag dör av värme slag !

puss på er, hoppas ni mår bättre än jag. för detta suger..



1 kommentar:

'Matildamukka' sa...

krya på dig! vi behöver dig i helgen :)